Як проходить сертифікаційний екзамен з мови? Чи страшний він? Коротко про це.

Як і обіцяв, опишу як проходить екзамен на основі своєї поїздки в Миколаїв 18-19 листопада 2017 року.

Про те як записуватись на нього і навіщо він взагалі потрібен, що це таке я написав в сусідніх темах.

Тепер по порядку.


День перший (18.11.2017)

Лист з описом в яку аудиторію йти і т.д. присилають за два тижні десь. По приходу в призначений час (8:30) всіх збирають в аудиторії для оголошення правил. Основне що розповіли і що відбулось за ці пів години (початок екзамену о 9:00)

  • розповіли про те скільки триває кожен етап для кожного рівня. Усний екзамен проходить на наступний день. Екзамен здавався в трьох дорослих категоріях. B1, B2, C1, C2. Дитячого (до 18) екзамену не було. (С2 не пам’ятаю точні цифри, буду вдячний якщо хтось знає). Табличка з часом, якщо не помиляюсь то це виглядає так :
Część Poziom Czas (min) Przerwa
Rozumienie ze słuchu B1 25 25
B2 40 10
C1 40 10
C2 ? 10
Rozumienie tekstów pisanych B1 45 25
B2 60 10
C1 60 10
C2 ? 10
Porawność gramatyczna B1 45 25
B2 60 10
C1 60 10
C2 ? 10
Wypowiedź pisemna B1 75 25
B2 90 10
C1 90 10
C2 120 10
Egzamin ustny B1 15
B2 15
C1 20
C2 30

 

  • Було 5 чи 6 всього дітей до 18 років – вони підписали згоду на проходження екзамену дорослого (що це значить не знаю, але знаю точно що для дітей екзамен відрізняється)
  • з собою до парти необхідно взяти лише ручки. І тільки ручки. Ну і документ підтвердження особи.
  • чернетки видадуть лише на письмовий екзамен, і на усний (наступного дня)
  • Наступного дня для усного екзамену кожному буде призначений свій час, і список буде вивішено до закінчення екзаменів першого дня.
  • роботи написані олівцем не розглядаються, обов’язково мусить бути ручкою. Рекомендували олівці взагалі не брати.
  • Результати екзаменів будуть не раніше 5 грудня (десь через два тижні), тому просили не турбувати раніше. Чому так пізно? Бо після комісії в Миколаєві роботи відправляються до Варшави де зазвичай зрізаються пункти. І були випадки коли комісія вирішила що екзамен зданий, а у Варшаві вирішили що не зданий. Тому зараз нічого не говорять.
  • Під час екзамену ніяких розмов, ніякого підглядання до сусіда. Як тільки щось помічено буде – до побачення без шансів. Налякали що минулого року такі випадки були.
  • що робити з речами?. При вході в кабінет на здачу сумки і куртки кладуться на останні парти, хоча в аудиторіях було холодно – дозволяли бути в куртках.
  • Перед початком кожного екзамену (або при вході після перерви) кожного разу перевіряти будуть  документи (так і було). Документом може бути паспорт, закордонний паспорт, карта Поляка.  Виглядало це так: Розуміння зі слуху. Всі розсілись (людина на парту) і роздали бланки. При отриманні бланку – перевірка документів. Коли час вийшов  – закрили бланки і перед збиранням звірка документів знову.
  • При здачі написаної роботи також перевірка документів. Вхід в аудиторію так і було – по документах.
  • Попередили що до завтра (другого дня) треба визначитись на яке відділення Нової пошти у випадку здачі екзамену має прийти сертифікат, щоб написати це відділення в кінці екзаменів.
  • Якщо треба – можна робити помітки помарки на полях, на них уваги звертати не будуть (актуально на розумінні зі слуху)
  • Просили звернути увагу на завдання де є вибір варіантів (якщо є табличка знизу – обов”язково її заповнити)

 

Підсумок першого дня – десь після 14:00 орієнтуватись, не раніше закінчення.


Далі розписали хто в яких аудиторіях здає.

Перший етап –  розуміння зі слуху проходив на кожному рівні у своїй аудиторії. На плеєрі запускається текст і питання по ньому (приклад на сайті http://certyfikatpolski.pl є). Можу сказати лише одне – треба уважно слухати і все стане ясно. По моєму рівню B1  проблем не відчув. Був момент незрозумілий в одному тексті, але так як він йшов два рази – можна вірні відповіді проставити крапками на полях і спокійно потім підкреслити перевіряючи коли йде текст другий раз.

Другий, третій і четвертий етапи проходили разом в одній аудиторії для рівнів С1, Б1 і Б2. Рівні С1 запускали першими і садили до стіни, Б1 і Б2 другими. Розсаджували конкретно кому на яке місце (тасували). На рахунок того що написано що не можна задавати екзаменаторам питань – можна, але точно не таких які можуть допомогти в рішенні завдання. Наприклад я зробив помилку, перед початком казали можна закреслювати але якби я закреслив все слово було б негарно – перепитав чи підійде просто викреслити букву та й продовжити слово – подивилась і сказала так можна.

Виходити під час екзамену не можна. Точніше можна – але для Вас екзамен буде завершений, тільки здвавши завдання (чи готове чи ні), тому в перервах не забувайте про це 😉

Другий етап – Розуміння писаних текстів. Приклади також є на сайті, але в одному з завдань (додати фрази пропущені з вибраних варіантів) потрібно було добре задуматись в двох-трьох фразах, бо можна було напутати. Тому читайте не лише речення а повний абзац.

Третій етап – граматика. Чомусь я думав буде одним з найважчих, але зробив його за 10 хвилин замість 45 і пішов за кавою і водою (Воду дозволяється брти з собою). Чомусь в граматиці не було числівників на Б1. За відгуками під час перерви на Б2 були, але небагато і нескладні. З Б1 всі були впевнені що зробили граматику добре, а з Б2 казали не впевнені в стопньованю прикметників.

Четвертий етап – написання текстів на задані теми. Почалось з уточнення того скільки слів треба написати. Так от,  за слова рахується ВСЕ АБСОЛЮТНО, навіть “і”, “та” і т.д. Числа – також рахуються. Акцентували увагу – номер телефону “0973111111” – теж рахується за одне слово. Але якщо писати 25 – то одне слово, а якщо словами “двадцять п’ять” то два. Але посміявся екзаменатор – задумайтесь чи вартує писати числівники, бо з практики, найбільше помилок саме  в них. Писати числами не помилка, а в одному числі можна стільки помилок наробити….  Наступне що пояснив – допуск. Допуск більше/менше слів – 10% Якщо у мене було два завдання в одному 40 слів в іншому 160 то перше має мати 36-44 слів, а друге 144-176. Все що вище цих цифр – знімають бали. Але одночасно уточнено – краще трохи вийти за рамки і отримати штраф, ніж не докінця закінчити думку і отримати ще більший штраф.

Тепер про теми. Надається три комплекти тем. Брати одну з одного іншу з іншого не можна. Покарання – рахувати будуть бали лише з одного завдання. Які були комплекти (кількість слів тільки в 1му комплекті я впевнений, в другому і третьому не пам”ятаю точно:

Комплект 1

  • Написати оголошення про продаж квартири (40 слів)
  • Написати коротко на тему “Я люблю її/його. Ми познайомились на мовних курсах” Охарактеризувати його/її. (160 слів)

 

Комплект 2

  • Написати запрошення на вечірку (тема не дуже точна) (60 слів)
  • Написати коротко ессе на тему “Спорт у житті людини) (140 слів)

 

Комплект 3

  • Написати поздоровлення до подруги з днем народження (40 слів)
  • Написати твір який починається словами “Минулий тиждень розпочався як завжди, але …….” (160 слів)

 

На Б1 було бажаючих здати екзамен 8 чоловік, 7 з них вибрали комплект 1 (і я також), бо тут можна було придумувати все що хочеш. І лише один вибрав комплект 2.

Все. Після здачі письмового тексту можна йти в готель і пити пиво. Я пішов слухати аудіо з Хурри і ще раз передивитись основні теми щоб згадати слова. На наступний день списки висіли, було дві аудиторії – Б1 і Б2 в аудиторії одній, а С1 і С2 в іншій. початок був о 9:00 і останній мав зайти о 14:40


День другий (19.11.2017)

Я мав прийти на 12:20 щоб заходити здавати але був десь об 11:50 про всяк випадок. Черга затримувалась, і я зайшов лише аж о 13:20. Я був першим на Б1, тому слухав лише від тих хто виходили по Б2. Основне що казали всі – екзаменатори дружелюбні, питань які допомогли б не задають, але розмову пробують підтримати – чи є ще що сказати, це все? і т.д. Судячи з сміху за дверима так воно і було.

Переходимо до екзамену.

Коли заходиш, перше що було це заповнити ще раз свої дані на листку і написати відділення Нової пошти. Далі вибираєш один з трьох білетів (що всередині не видно) і номер записуєш на листок (в мене 10й був). І далі є 5 хвилин на підготовку. Даються чернетки, можна занотувати схему розмови. Але я не вмію планувати розмову, тому хвилину почитав теми та й почалась бесіда.

Так як і на прикладах на сайті маємо три завдання.

  • опис фотографії
  • монолог на вибрану тему
  • діалог на життєву ситуацію.

 

Я коли взяв білет думав щось готуватись, але потім вирішив просто йти і говорити.

Спочатку щоб розговорити попросили розповісти про себе, сказав як мене звати, перепитав в неї що Пані хотіла б знати про мене (що мені розповісти), перепитала ким я є з “заводу”, сказав що бухгалтер але працюю програмістом. Запитала навіщо вчу мову. Тут я було подумав почати розповідати історію 🙂 але не вартувало, тому відповів що це довга історія, почав вчити щоб отримати Карту Поляка, що КП вже мав і син і отримав децизію про сталий побит вже, але історія вивчення мови доволі цікава і я її не встигну розповісти за виділений час 🙂

Сказав якщо цікаво – я краще напишу це пізніше їй е-мейлом (та що питала це викладач, яка організоввала цей екзамен)

Далі по темах, мені попалось наступне

  • опис фото де зображено маму з дітьми які купують овочі. Але корзина порожня – на задньому фоні полиці з товаром розмиті, в руках дочка і мама тримають пучок морковки.
  • описати місце де б я хотів жити і аргументувати. Тут я трохи розвернувся, але так як не один раз вже про це говорив то як з кулемета видав що таке місце – Краків, Але точніше не в самому місті а десь за містом. А чому? бо взгалі це гарне місто. Дуже багато історичних пам”яток і т.д. Згадав що гарно розвинена мережа транспортна, розповів що квиток зручно придуманий – заплатив за час і їдеш а не так як в нас. Що нові райони будують для людей а не купа висоток як в Києві з вузькими вулицями, а там плануються і широкі вулиці і доріжки для велосипедів. Пригадав що завжди постає вибір між Варшавою і Краковом, але Варшава – це більш швидкий темп життя, не така гарна як Краків, а Краків спокійніше набагато  місто. Щось ще говорив, не згадаю. Але це все я вивалив за пару хвилин без зупинки, тому, сподіваюсь бали на цьому заробив. Єдиний мінус, коли я висказався то треба було все ж закінчити. “Більше не маю що сказати”. Цю фразу з мене витягнули.
  • Діалог. Ваша колєжанка пропонує поїхати до Італії autokarem (виділяю це слово спеціально, бо тут я зробив помилку), треба уточнити деталі поїздки і погодитись, але вмовити їхати іншим видом транспорту. От тут я трохи засипався. Зупинюсь більш детально. Розмову почала пані екзаментор. Відразу почала діалог, я навіть трохи не зрозумів про що вона 🙂 Ну і: поїхали з нами до італії? Збираємось їхати автокарем .. .тра та та… їхати 28 годин. Побачимо гарні пейзажі і т.д.  Тут я побудував всю розмову навколо того що autokar = щось типу мінівена. Почав відмовляти її їхати автокарем, краще поїздом. на підставі того що це треба або ночувати часто або водіям мінятись бо це довго. Запитав чи є зарезервовані місця ночівлі по дорозі, можна було б взяти взагалі ставати в кемпінгах палатками, перепитав скільки місць в автокарі, якщо їде 5 чоловік скільки вільних залишиться? Може насправді можна більше речей взяти.. І тут друга екзаменатор сміється і каже: В Автокарі взагаліто зазвичай більше 45 місць. Ось тут я й зрозумів. Провал. Все що я говорив перед цим орієнтоване на мінівен! А це поїздка АВТОБУСОМ. Ну але далі я перевів розмову трохи на те що черги на кордонах, краще все ж поїздом. Вона запитала – а що, є прямий поїзд? Кажу прямий навряд, але можна до перемишля, перепитав – звідки в нас виїзд – каже з миколаєва 🙂 То згадав що планувався поїзд з одеси. І т.д. Ще під час розммови було питала (видно щоб я забув що треба змінити вид транспорту) де б я хотів зупинитись по дорозі до Італії? я так прикинув карту, уточнив що залежить від Угорсьий чи Польський кордон перетинати – то або десь за Краковим або біля озера Балатон. Загалом.. Після того як я зрозумів з автобусом про провал я трохи міг дурниць наговорити. Сподіваюсь що враження від розмови про Краків перекрило цю неприємність :). Тому найкраще було б відразу уточнити що таке автокар ніж от так посередині дороги обламатись:)

 

Підсумок – хто був назовні засікали час – я вийшов за 13 хвилин. Як завжди кудись поспішаю 🙂


От і все.. Я вийшов, тим хто чекали розповів про свій автокар (я ще не знав як точно перекладається). Всі сказали не знають, один сказав – мікроавтобус. 🙂 Я кажу  – ото ж і я так думав. Запускаю телефон  і дивлюсь – Туристичний автобус, автобус. Ото влип.

Загалом, тепер чекаю на результат. Десь з 5 грудня дуже сподіваюсь що дочекаюсь позитивного. Побачимо. І мені дуже цікаво в будь-якому випадку взнати всі свої результати в процентах.

Сподіваюсь що все ж що вищенаписаний текст буде комусь корисним.

Основне що можна виділити – Екзаменатори дружелюбні, але суворі. До екзамену відповіді на всі питання даються. Переживати вартує лише за свої знання і уважність. Взяти з собою пляшку води 0,5 літра, особливо на усний. Не нервуватись і уважно слухати тексти і екзаменаторів.

Поділитись:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *